3 Aralık 2008 Çarşamba

3 aralık Dünya Özürlüler Günü

Bu yazı ilk blog yazım.

Ve ilk yazıma canım kardeşimle başlamak istiyorum.

Sabırsızlıkla bekliyorduk doğmanı. Mecburen evde doğmuştun ve evde bir yığın insan... Ben ise meraklı gözlerle etrafı izliyordum bir yandan da dua ediyordum, "Allahım n'olur anneme yardım et."
Ve bir telaş, bir koşuşturmaca... Anlamaz gözlerle izliyordum. N'olmuş? Niye bu telaş?
Kardeşim nerde? Neden ağlamıyor? Sonra kardeşimin ağlama sesi yerine anneminkini duydum. Ve ardından sesler birbirine karıştı, herkes bağırmaya başladı, acele edin çabuuk... O kadar korktum ki, başladım ağlamaya bende 10 yaşında çocuğum. N'oldu kardeşime, yoksa...?

Ve aceleyle hastaneye götürdüler o'nu. Sonradan öğrendimki doğarken ağlamamış ve kalbi durmuş. Kalp masajı ve suni solunum yapmışlar, bir anda hıçkırmış ve kendine gelmiş yani bize dönmüş.

Ve hastaneden çıktın, evimize döndün sağlıklı bir şekilde. Sevinçle karşıladık seni. Ama hala bir ismin yoktu, hala bebek Çınar'dın. Düşündük düşündük bulamadık. Ne koysak, ne olsa? O anda canım Türkan teyzem yetişti. Hiç birimizin aklına gelmeyeni o dedi "Yusuf" dedi. Yusuf olsun he? Yusuf dünyalar güzeli Yusuf...

Image and video hosting by TinyPic

Yavaş yavaş büyümeye başladın. O kadar güzel bir çocuktun ki! Bir bakan birdaha birdaha bakıyordu. Sapsarı altın saçların, pamuk gibi bembeyaz tenin, fındık gibi yenilesi burnun ve zeytin gözlerinle tombiş kardeşimdin benim.

İlk kelimen şaşırtıcı bir şekilde Allah oldu. Sonra anne, baba, lila (benim ismim. Leyla)...
Bide ayıcıkların vardı sen koymuştun isimlerini,"Mimi ile Bıdı".

Daha 1'5 yaşındaydın alışverişten eve döndüğünde nasılda bağırırdın, baba ben geldim, yoldan geldim, arabayla geldim, hoş geldim, güle güle geldim... diye sıralardın. Koşup atlardın babanın boynuna.

Image and video hosting by TinyPic

Nasılda şarkılar söylerdin. Beraber söyleyip dans ederdik. Oyunlar oynardık.

Sonra kötü günler geldi bebeğim. Ailemizden bir kişi ayrıldı. Ve biz bir başımıza hayatla savaşmaya başladık. Daha 3 yaşındaydın. Dayanamazdıki o küçücük yüreğin bu kadar sıkıntıya! Soğukta kaldın, üşüdün bebeğim. Aç kaldın bizimle beraber bazen. Sonra hastalandın ateşin oldu 39. Karanlık kapkaranlık bir geceydi bebeğim ve çaresizlik içinde bir aile... Geç oldu anlayana kadar, koşuşturduk doktora. Havale geçirmişsin. Benim küçük meleğimin şarkıları sustu, lila'ları gitti. Konuşamadın sonra. Ve sanki seninle birlikte bütün dünya sustu. Bir umutla canım annem doktor doktor gezdi. Otistik dediler, Epilepsi dediler, sonra birde yaramazlığı, Hiperaktivite.

Image and video hosting by TinyPic

Şimdi yavaş yavaş konuşuyor canım Yusufum. Yemeği çok seviyor, resim yapmayı, müzik dinlemeyi... Bütün meyvelerin, sebzelerin, oyuncakların vede özellikle abur cuburların isimlerini vs. sayabiliyor. Fındığa= bındı, sucuğa=cucuk, yumurtaya=mumuyta vb. diyor. O kadar tatlıkı sucuk demesine bayılıyoruuuum! Araba, kamyon, otobüs elma vs. çizmeyi çok seviyor. Hareketli müziklere bayılıyor. Onun sevdiği şarkılardan bi cd yaptık. Her dinlediğinde zıp zıp zıplıyor(bu yüzden 1. katta oturmak zorundayız.) ve bu sebeple boyu yaşına göre çok uzun.

Image and video hosting by TinyPic

Büyüdün şimdi, 8 yaşındasın ve 12 şubatta 9 olacaksın, ama sen hala benim küçük bebeğimsin, aşkım aşkımsın. O kadar güzel, o kadar masum ve o kadar yakışıklısınki tırnağının bir parçasını dünyalara değişmem.

Seni o kadar çok seviyorumki! Canım kardeşim benim!!!

15 yorum:

serrose dedi ki...

kocaman senvgiler sana ve kardesine
blogun hayirli olsun

Ful yaprakları dedi ki...

demek ilk blog yazın,
demek sen de burada yenisin,
ve demek kuytu köşelerde ikimizde bir şeyler biriktimişiz,
hayırlı olsun,
bol yazılı günler diliyorum!

Array! dedi ki...

Selamlar!!

Benden de sana ve kardeşine kocaman sevgiler. Yazılarını merakla bekleyeceğim.

Array..

bookworm dedi ki...

Serrosecim teşekkürler. Bizden de sana kocaman sevgiler.

bookworm dedi ki...

Ful yaprakları,
Evet öyle, ilk yazım ama burdan önce space'ime yazıyordum. Baktım bir blog sevdasıdır almış başını gidiyor. Bende katılayım dedim^^
13 yaşımdan beri sakladığım yazılarım var. Kıyamıyorum atmayaaa...!

Teşekkürler.

çok çok sevgiler.

bookworm dedi ki...

Array çook teşekkür^^

Yazılarını bir solukta okudum! Bende seninkileri sabırsızlıkla bekleyeceğim.

stickman dedi ki...

merhaba bookworm. umarım blogun uzun soluklu olur ki 13 yaşından beri sakladığın yazıların varmış, uzun soluklu olacağından eminim.

yazını okudum. ben seni çok iyi anlıyorum. kardeşine duyduğun sevgiyi çok iyi anlıyorum. yaşadıklarınıza çok üzüldüm. ama eminim zamanla herşey düzelicektir, herşey daha iyi olacaktır. lütfen Yusuf'u benim için öp.

Adsız dedi ki...

Heeeheeeee sevimli bücür seniii!!...
Demek sende başladın bu işe,huh?

Kimsenin hiç gitmediği bir yer ve kendim için biraz zaman bulursam bende başlayacağım bir gün bu aktif blog işine.Şayet herkesin yaptığı işleri yapmak beni çok bayıyor.(Bu trendinde en kısa zamanda sönmesini bekliyorum! =P )

Ilk başta söylenecek şey onlara Özürlü değil,Engelli dememiz gerektiği..Herkes bir gün bir engelli adayıdır.Ama malesef ülkemizde engellilere halen gereken önem verilmemekte.Kendilerine ait bir yolları,kaldırımları,kapı girişleri,tuvaletleri vb. yok ya da rahatca onlarında kullanmalarını sağlayacak toplu taşıma araçları bulunmamakta...Bu açidan Türkiyede en bilinçli şehir canım Eskişehirim sanırım.

Resmini ilk gördüğümde de söylediğim gibi kardeşin çok güzel bir çocuk,umarım geleceği parlak ve mutlu olur...Sevgiler...

Ps.O gün çevirmeye uğraştığımız yazıya çok güzel bir yanıt geldi...
-Eee mi diyosun??
-Bilmiyorum...

bookworm dedi ki...

stickman Herşey şimdi çok daha iyi. Teşekkürler tatlı sözlerin için.

Emin ol uzun soluklu olacak^^

bookworm dedi ki...

Fulyacım, Bende birşeyler paylaşmak istedim. Bütün sevdiklerim ellerimden tek tek kayıp gitti. Yalnızlığıma biraz merhem olsun diye... Yazmak ve birşeyler paylaşmak gerçekten iyi geliyor.^^

:D Söner mi şu blog çılgınlığı? Pek emin değilim hıı?

Evet haklısın canım, ama eskiye oranla da düzelme görülüyor. Yeni projeler engelliler de düşülülerek yapılıyor. Ufak da olsa gelişme var. Herşey birgün daha iyi olacak.

Ciddi misin? Cevap geldi demek! Çok şaşırdım ve çok sevindim. En kısa zamanda ayrıntıları almak dileğiyle. Kocaman öpüyoruuum

daksit dedi ki...

Çok etkileyici bir yazı. bu arada ilk blog yazın olduğunu yazmışsın. Hoş geldin diyelim o zaman, iyiki de gelmişsin.
Sevgiler sana ve Yusuf'a :)

bookworm dedi ki...

AbRaXaS çook teşekkür ederim.^^
Bende senin yazılarını okudum şahanesin!

Bizden de sana sevgiler. ^^

sermoon dedi ki...

Leylacim hosgeldin ben simdi farkettim..
bol bol yaz canim
opuyorum seni ve yusufu:)

bookworm dedi ki...

Teşekkür canım
Bizde seni çok öpüyoruz^^

Böcek dedi ki...

hoşgeldin sen ya:D