10 Aralık 2008 Çarşamba

Bir Grip Yazısı (Bir Garip grip Kız)



İnsan grip ise yazacağı en iyi yazı o'nun hakkındadır. Evet arkadaşlar grip dosyasını açıyorum: Nesin sen grip, nasıl oluşursun, neden benim gibi garibanları bulursun? öğreniyoruz bakem=)

Grip üst solunum yolunun viral bir enfeksiyonudur. Influenza çok yaygın olarak görülen bir hastalıktır. Kuluçka süresi genel olarak 2-3 gündür. Klasik belirtiler baş ağrısı, yorgunluk, boğaz ağrısı, burun akıntısı, hapşırık ve kuru öksürüktür. Mide bulantısı ve kusma özellikle çocuklarda meydana gelebilir. Ateş çoğu kez 38°C nin üzerindedir. Belirtiler genellikle 2-3 günden sonra hafifler.

Image and video hosting by TinyPic


Grip ile Nezlenin arasındaki farklar;

Belirtiler

Nezle

Grip

Ateş

Baş ağrısı

Genel vücut ağrısı

Yorgunluk

Tıkalı burun

Hapşırma

Boğaz ağrısı

Öksürük

Nadir

Nadir

Az

Hafif

Genellikle

Genellikle

Genellikle

Nadir

38-39° C

Sürekli

Genellikle

2-3 Hafta

Bazen

Bazen

Bazen

Genellikle

Antibiyotikler viral enfeksiyonlarda etkili değildir. Kullanılmasının bir yararı yoktur. Antibiyotiklere ancak bakterial komplikasyonlar (sinüzit, orta kulak iltihabı v.s) geliştiği zaman ihtiyaç vardır. Ağrı kesiciler, ateş düşürücüler ve antihistaminikler şikayetlerin azalmasında yardımcı olur. (rutin olarak aspirin kullanılması tavsiye edilmez)


Evet antibiyotik almıyoruz ve bol bol c vitamini tüketiyoruz. Annemin tavsiyelerinden biri limonu sıkıp içine tuz ilave edip yudum yudum içmeniz. Biraz yaksada (ki olması gereken o) boğaza gerçekten iyi geliyor. Ama benim her zaman söylediğim gibi boşveeer. (Bazen çok kendinden geçmiş oluyorum. Bakmayın siz bana=) Doktora gidin ve bol bol dinlenin. Eğer benim gibi ilaç kullanmaktan nefret ediyorsanız, uzun bir süre çekeceksiniz.=( Benim çektiğim gibi. Allah akıl versin bana. Sevmiyorum işte n'apıyım. Hasta olduğumdan beri evde limon, portakal bırakmadım. Yakında iyileşeceğim inş. Grip olmamanız dileğiyle!!!

Hiç yorum yok: